reklama
Fot. Pexels.com

Reklama w internecie to coś więcej niż wrzucenie zdjęcia z podpisem na media społecznościowe. Tworzenie dobrej kampanii może trwać tygodnie bądź miesiące. Od czego zacząć? Jakie kroki są najważniejsze?

Przeczytaj też: http://www.garg.pl/reklama-wskazowki-na-najlepsza-reklame-w-sieci/

Cel reklamy

Analityka jest niezwykle ważna w działaniach marketingowych. To zadanie nie tylko kreatywne ponieważ jeśli bardzo ciekawa kampania trafi do osób niezainteresowanych produktem to niczego nie zdziała.

Działania w tym obszarze możemy sobie wyznaczyć poprzez zadanie kluczowych pytań. Pierwszym z nich powinno być to jaki cel ma nasza reklama. Co należy przez to rozumieć? Czy promocja dotyczy tylko jednego produktu czy grupy produktów lub całego przedsiębiorstwa?

Kolejnym pytaniem związanym z celem są efekty jakie chcemy osiągnąć na koniec kampanii. Powinny być one mierzalne i konkretne. Może być to konkretna ilość sprzedanych produktów, co jest bardzo dobrym celem na początek tworzenia kampanii promocyjnych.

Na koniec pozostaje pytanie w jakich kanałach ma odbywać się kampania. Internet to nie tylko media społecznościowe. Choć i one są bardzo szerokie, wystarczy wymienić takie portale jak Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, które użytkowane są codziennie przez miliony. Kampanie internetowe to także Google Ads czy płatna współpraca z portalami bądź blogerami.

Grupa docelowa

Kolejnym elementem jaki musi posiadać skuteczna reklama jest stworzenie grupy docelowej. Ustalenie do kogo kierowany jest produkt jest istotne, aby kampania się powiodła.

Na początek warto zacząć od ustalenia płci i wieku osób, do których ma trafić dany produkt czy usługa. Jest to jednak najbardziej podstawowe ustalenie elementów związanych z grupą docelową. Warto doprecyzować najbardziej jak to jest możliwe. Gdzie mieszka osoba, do której ma być skierowana kampania? Na wsi, w dużym czy małym mieście? W jakim regionie Polski? A może w konkretnym regionie?

Warto zastanowić się nad osobą, która ma kupić dany produkt. Co robi na co dzień? Jak spędza wolny czas? Z jakich urządzeń korzysta, z laptopa konkretnej marki, telefonu, tabletu?

Takie dane sprawią, że reklama będzie bardzo konkretna i pojawi się osobom, które mogą być zainteresowane produktem. Dlatego zdobywanie danych jest tak ważne w kampaniach promocyjnych. Następnie czeka Cię etap kreacji i puszczenia kampanii w świat.

Zobacz też: http://www.akademiarozwojubiznesu.pl/czego-moga-nas-nauczyc-gry-komputerowe/

[Głosów:0    Średnia:0/5]